Tuesday 15 January 2013

Nights

Toby egész egyszerűen ellenáll mindenfajta nevelő célzatú próbálkozásnak. Neki teljesen mindegy, hogy ki van csukva a hálószobából, vagy szabadon bejöhet, akkor is ugyanúgy nyávog hajnal 5-kor. Az se számít, hogy egyedül alszik-e odakint, vagy velünk az ágyon, olyan hangosan dorombol, hogy pár perc múlva úgy érzem, mintha valaki láncfűrészt berregtetne mellettem. Kaparóoszlopa is hiába van, ha a kanapé sokkal érdekesebb, és bár mindenki ajánlotta, hogy spricceljük le vízzel, ez leszarja azt is. A másik kedvenc szórakozása kora reggel, hogy az alomban ás, meg a műanyagot kaparja veszettül, szerintem ő se tudja, miért.

Ilyenkor azért örülök, hogy nincs gyerekem, mert amíg a macska esetében beletörődök, hogy persze, ez csak egy macska, annyi esze van, mint egy szatyor lepkének, a gyerek esetében nyilván sokkal többet várnék tőle, és csak frusztrálnám magam feleslegesen.

Én egyébként már szinte teljesen hozzászoktam, alig zavar, és sokszor már szinte azt se hallom meg, amikor az ajtót döngeti, de John az elmúlt két hónapban alig aludt, és már csak úgy emlegeti a macskát, hogy The Freakin' Asshole.

Ehh...


7 comments:

  1. édes.. a kutyát mi dögnek hívjuk:) amikor rossz...

    ReplyDelete
  2. ... en mar annyi mindent kiprobaltam, de hiaba, nem mukodik semmi. Majd meg azt fogom matol tesztelni, h kesobb adok neki vacsorat, nem este 7kor...

    ReplyDelete
  3. mr régóta szerettem volna írni, hogy ha szeretnél valamit csinálni a macsekkal, én ezt ajánlom: http://www.humanesociety.org/animals/cats/tips/training_your_cat_positive_reinforcement.html

    időigényes, valóban, tehát dolgozni kell az álattal, sőt előtte Neked (illetve annak aki csinálja) enm árt kicsit belemélyedni mi is az a pRI valójában, hogy nagyjából jól csináld, emrt csak akkor van eredménye nyilván :), de mi (és sokan mások) ezt használjuk/ák állatkerti állatoknál is (úgy mint elefánt, sóka, stb) én meg lovaknál is és jobban működik, mintha büntetnéd (pl víz meg minden egyéb). Ehhez mondjuk a pszichológiai léynegt kell emgérteni, ami nyilván nem mindenkit érdekel ennyire (mint azt akinek ez munkája) de ha lenne macskám tuti ezt csinálnám vele, azért ajánlom:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De érdekes, ösztönösen így nevelem a 4 kutyánkat.:) Ez baromi érdekes!

      Delete
  4. Uh, ez nagyon jo. Engem erdekel amugy a pszichologia. A vizezes John otlete volt, mert az o macskajuknal bevalt. Toby meg immunis ra, arra is azt hiszi, h vmi jatek :D :D

    ReplyDelete
  5. Citrom illóolaj, vagy borsmenta, pár csepp arra a tárgyra, amitől távol szeretnéd tartani. Egyébként naon cukker a kis fíreg.:)

    ReplyDelete
  6. Na tenyleg az meg hatravan. Bar karacsonykor korberaktuk a fat citrom levagott hejaval, de azt is csak felrepofozta...

    ReplyDelete