John és én mindig is egyetértettünk abban, hogy nekünk a Baldur's Gate a Minden Idők Legjobb RPG-je, amit ezidáig gyártottak. Két éve, úgy az ötödik randevúnkon említettem neki, hogy ez a kedvenc videójátékom, ő meg kishíján a szék mellé esett, hogy akkor ezek szerint én vagyok neki a tökéletes választás, és ha nem lennénk együtt, ezek után egész biztosan összeszedte volna a bátorságát, hogy elhívjon. Az este hátralévő részét aztán a játékból való idézgetéssel és küldetések kielemzésével töltöttük.
Geeks.
Azóta is néha-néha felsóhajtunk, hogy jó lenne, ha lenne még olyan játék, ami felér a kedvencünkkel, ami bár egy 1998-as játék, a mai napig egy műremek a csodaszép kézzel festett háttereivel.
A Dragon Age jó volt, a második részt viszont furcsának találtam, és nem is nagyon akartam egynél többször végigjátszani. Az Icewind Dale meg nekem a BG után kicsit nyomasztó volt. Egyrészt ott menetelni a végtelen hómezőn, másrészt meg a szereplők nem szólnak egy kukkot se. Vannak persze modok ezen probléma kiküszöbölésére, némelyik új szereplő kimondottan cuki is volt (Peony, a halfling folyton kérdezgette, Am I cute?), de attól továbbra is a hideg futkosott a hátamon, hogy a karakterek egy szál semmiben ugrálnak a jégen. Igaz, ez egy kimondottan téli játék, talán majd újra kipróbálom, csak ez alkalommal várok decemberig. A Neverwinter Nights 2 egyébként nem rossz, én csak képtelen voltam magam túltenni azon, hogy a karakterkészítésnél csak ronda és rondább és még rondább közül lehetett választani. Ettől függetlenül eljutottam a játék feléig, és igen elszánt vagyok, hogy egyszer be is fejezzem.
Ezek után persze egyből felcsillant a szemem, amikor John elküldte nekem a Project Eternity linkjét. Ez ugyan nem a végleges cím, de a játék egy izometrikus RPG lesz, választható csapattagokkal, egy teljesen új világban, a fejlesztő pedig nem más, mint az Obsidian Entertainment. Az ő nevükhöz fűződik többek közt a Neverwinter Nights 2, a Star Wars - Knights of the Old Republic II és a Fall Out: New Vegas.
A projekten ezen kívül még olyan nevek dolgoznak, mint Chris Avellone, aki annak idején olyan játékok készítésében vett részt game designerként, mint az Icewind Dale sorozat, a Planscape: Torment, a Fallout 2 és a Fallout New Vegas. Tim Cain a Fallout producere volt, és programozóként is részt vett a játék készítésében, Josh Sawyer pedig szintén Icewind Dale designer volt.
A Kickstarter programon belül bárki támogathatja a játék készítőit. Az $1 kezdőösszegtől a határ a csillagos ég. Az én $25 adományom csak arra elég, hogy a megjelenéskor megkapjam magát a játékot, de $3000-ért már az arcképünk is bekerül a játékba a választható karakterportrék közé. A legmagasabb összeg $10000, amiért cserébe az adományozó részt vehet a launch partyn, találkozhat a készítőkkel, sőt még egy szabadonválasztott társast, vagy pen an paper szerepjátékot is játszhat velük; részt vehet egy NPC készítésében, és a névválasztásban is.
FTL (Faster Than Light). Eddig ez volt az egyetlen fundraiser project, amibe belefektettem, cserébe egy héttel korábban megkaptam a játékot, és egyáltalán nem bántam meg a döntésemet - zseniális játék lett, megérte a beleadott pénzt :)
ReplyDeleteHaha. Mi az office managert hivtuk FTL-nek (Failure to Launch).
ReplyDelete